.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبديل2000 هکتار زمين واگذار شده به ويلا

به گفته وي اخيرا ادامه اين واگذاريها با اعتراض مردم مواجه شده بطوري که هفته گذشته مردم سه روستاي مازندران درخصوص واگذاري 6 هکتار از منابع ملي به يک دامدار ، با ماموران منابع طبيعي درگير شدند که با دخالت نيروي انتظامي خاتمه يافت.


يک منبع مطلع در سازمان جنگلها و مراتع از تبديل 2000 هکتار از اراضي منابع طبيعي واگذار شده به دامداران در استانهاي شمالي کشور به ويلا و مجتمع هاي مسکوني خبر داد .

اين منبع مطلع در وزارت جهاد کشاورزي به آخرين نيوز گفت : براساس طرح خروج دام و جنگل نشينان از جنگل دولت چند سال پيش مقرر کرده بود که تا با تغييرکاربري جنگلهاي جلگه اي دامداران و دامهاي موجود در جنگل را با دادن مراتع و زمين هاي منابع طبيعي را از جنگل خارج کنند و در جلگه اسکان دهند و جنگل را از وجود دام آزاد نمايند اما، در عمل جنگلهاي جلگه اي به هرکس به جز دامداران واگذار شد.

اين افراد با سوء استفاده از نابساماني ها و عدم نظارت دقيق مسئولان اين زمينها را بجاي دامداري به افراد سودجو واگذار کردند که محصول آن پيدايش قارچ گونه ويلاها و شهرک هاي مسکوني در اين اراضي ملي بود و تاکنون بيش از 2 هزار هکتار از اين زمينها شناسايي شدند. متاسفانه دامداران سابق با فروش ارزان قيمت اين زمينها و اتمام پول به دست آمده به کار سرايداري در ويلاهاي ساخته شده مشغولند.

به گفته وي اخيرا ادامه اين واگذاريها با اعتراض مردم مواجه شده بطوري که هفته گذشته مردم سه روستاي کلاردشت درخصوص واگذاري 6 هکتار از منابع ملي به يک دامدار ، با ماموران منابع طبيعي درگير شدند . دراين درگيري مردم روستاهاي پي قلعه ، اسپندکلا و کلنو با رييس منابع طبيعي کلاردشت و ماموران گارد جنگلي درگير شدند که با دخالت نيروي انتظامي خاتمه يافت.

وي افزود:بسياري از طرحهاي جنگلداري نظير طرح خروج دام و طرح تعادل دام و مرتع در عمل موفق نبوده و نياز به بازنگري دارد.در عين حال با توجه به مشکلاتي نظير تهيه زمين و احداث تاسيسات، کمبود اعتبارات ومحدوديتهاي زيست محيطي، طرح تحول سيستم دامداري به طرح خروج دام از جنگل و تجميع خانوارهاي پراکنده جنگلنشين تبديل شد.

همچنين تصرف برخي از اراضي ملي توسط سودجويان و زمينخواران در روند اجراي طرح خلل ايجاد کرده است.به دامداراني که زمين داده شد نه تنها دامشان را از جنگل خارج نکرده بلکه با فروش اين زمين به تعداد دامهاي خود اضافه کرده و در جنگل ماندند.بنابراين طرح خروج دام از جنگل فقط باعث زمين دار شدن عده اي شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.